Friday, April 1, 2011

TAUBAT

Ya Allah...t'lalu byk dosa yg tlh aku lkukn.evn stp kli slt n b'doa,aku msih rse dosa 2 ade.dosa 2 1 bbn yg amt skr utk dtgung tp npe msih mlkuknnye?aku try utk lri dri hstn setan tp hti aku msih lmh,imn aku msih snpis klit bwg.ble2 mse blh kyak.aku tkut.tkut utk hdpi mse akn dtg n ajl yg bkl m'dtg.aku tkut aku mti dlm kekufurn n kejahiln.aku tkut dsksa ngn api nrka.sggh prit,sggh pdih.ble mgngkn dsa2 yg tlh aku lkukn,spt tiada pdomn idop.aku dh lkukn dosa yg aku aggp plg bsr..aku tkut dosa 2 xdiampunkn.pd spe aku nk mgdu,pd spe aku nk luahkn? tp aku ykin yg Allah 2 Maha Pengampun...


Doa Minta Ampun,Doa Tobat Istigfar,Doa Istigfar,Doa Mohon Ampun Istigfar

Astaghfirullâha Rabbî wa atûbu ilayh inna Rabbî Qarîbun Mujîb,
astaghfirullâha Rabbî wa atûbu ilayh inna Rabbî Rahîmun Wadûd,
astaghfirullâha Rabbî wa atûbu ilayh, innahu kâna ghaffârâ.
Allâhummaghfirlî, innaka Arhamar râhimîn. Rabbî innî `amiltu sûan, wa
zhalamtu nafsî faghfirlî, innahu lâ yaghfirudz dzunûba illâ Anta.
Astaghfirullâhal ladzî lâ ilâha illâ Huwal Hayyul Qayyûm, al-Halimul
`Azhîmul Karîm al Ghaffâru li-dzdzambil `azhîm, wa atûbu ilayh,
astaghfirullâha innallâha kâna Ghafûrar Rahîmâ.
Aku mohon ampun kepada Allah Tuhanku, dan aku bertaubat kepada-Nya,
sesungguhnya
Tuhanku Maha Dekat dan Mengijabah doa.
Aku mohon ampun kepada Allah Tuhanku, dan aku bertaubat kepada-Nya,
sesungguhnya Tuhanku Maha Penyayang dan Maha Mencintai.
Aku mohon ampun kepada Allah Tuhanku, dan aku bertaubat kepada-Nya,
sesungguhnya Dia Maha Pengampun.
Ya Allah, ampuni aku, sesungguhnya Engkau Maha Pengasih dan Maha Penyayang
Tuhanku, aku telah melakukan keburukan, dan kezaliman pada diriku,
maka ampuni aku
Sungguh tiada yang mengampuni dosa-dosa kecuali Engkau
Aku mohon ampun kepada Allah yang tiada Tuhan kecuali Dia, Yang Hidup
dan Maha Mengawasi, Yang Maha Santun, Maha Agung dan Maha Mulia.Yang
Maha Mengampuni dosa yang besar aku bertaubat kepada-Nya. Aku mohon
ampun kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Pengampun dan Maha Penyayang.

No comments:

Post a Comment

anything..juz komen je k